Facebook BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRomanian

Ген. Спас Спасов: Летателните часове на пилотите ни са малко

Ген. Спас Спасов: Летателните часове на пилотите ни са малкоВсе ое не е ясна причината за инцидента, при който самолет МиГ-29 падна по време на учение край Шабла.

Разследването е под ръководството на Военната прокуратура. Тече и цялостна проверка на документацията за техническото състояние и летателната годност на изтребителите в авиобаза „Граф Игнатиево“.

По отношение на подготовката на българските военни пилоти коментира и ген. Спас Спасов, председател на УС на Фондация „Български ВВС“.

„Изключително тежко възприех този инцидент, тъй като аз се готвех да заминавам за Шабла. Имах покана за участие във вип деня. Настройката за това преживяване да наблюдавам ученията на нашите пилоти беше приповдигнало моето настроение и изведнъж сутринта научавам, че учението е спряно заради инцидент. Веднага беше съобщено на мен с намека, че е тежък инцидент. Може би и катастрофа. Това беше много тежко за мен“, сподели ген. Спас Спасов пред БНТ.

По думите му, нощните стрелби над море се изпълняват само от опитни пилоти. Това е връх в подготовката. Изисква се зад гърба си да имат часове и тренировъчни задачи с изпълнение на тези стрелби.

Подготовката на пилота, за да изпълни тези стрелби включва тренировки на земя при възникване на особена ситуация. Но се иска и време за часове във въздуха. Това, което липса сега на нашите пилоти от години е да стоят във въздуха. Това води до компромиси в тази подготовка и най-вече една тренираност, обясни ген. Спасов.

Според него летателните часове на пилотите са малко заради логистиката.

„Имитация, че ние имаме висока бойна способност. А това са шепа пилоти, които могат да го правят. И те също имат малка нетренираност. Не е въпросът само в стрелбата. Той трябва да прави непрекъснато тренировки във въздуха, нощем пилотаж, на различни височини. И там да придобива тези способности, ако възникне ситуация, да реагира на нея адекватно“, коментира ген. Спасов.

Спасов допълни, че майор Валентин Терзиев е имал едва около 20 летателни часа за 2021 година, а е трябвало те да са поне 50-70 часа. За 23-годишната си кариера е имал около 800 летателни часа, което според генерала е „нищо“.

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!